‘Het Verhaal van Veenendaal’ in première

Op maandag 16 april is de nieuwe promotiefilm van de gemeente Veenendaal online in première gegaan. De film vertelt ‘het Verhaal van Veenendaal’ aan de hand van de thema’s die ook in de Koninklijke route op 30 april centraal staan. Om het verhaal breed te verspreiden, worden inwoners en andere ambassadeurs van Veenendaal uitgedaagd om de film via Facebook te verspreiden. Daarmee maken ze kans op een helicoptervlucht boven Veenendaal of een jaar lang gratis ijs.

Promotiefilm
Als warming-up voor Koninginnedag heeft EF2 in opdracht van de gemeente Veenendaal een promotiefilm geproduceerd die past bij de uitstraling als jonge leefstad. De film is vooral gemaakt voor bezoekers van de Koninginnedag website, maar kan met enkele aanpassingen na 30 april als algemene promotiefilm worden gebruikt en ook in het kader van de verkiezing voor Beste Binnenstad 2013. Kernthema’s zijn Veenendaal als jonge leefstad, ICT stad en winkelstad.

Facebook campagne
Promotie Veenendaal wil graag dat zoveel mogelijk mensen ‘het Verhaal van Veenendaal’ online gaan bekijken. Daarom heeft de stichting een campagne gestart om de film via Facebook te verspreiden. Daarom kan iedereen via deze site een link naar de film plaatsen op zijn of haar Facebook pagina. Iedereen die het filmpje met zijn ‘vrienden’ deelt maakt kans op een helicoptervlucht boven Veenendaal. Er wordt namelijk nog een uitgebreide versie van ‘het Verhaal van Veenendaal’ gemaakt inclusief beelden vanuit een helicopter. De winnaar mag meevliegen met deze luchtopnames. De winnaar van de tweede prijs mag zelf een rol spelen in een toe te voegen scène. En de derde prijs is een jaar lang Maxima ijsjes eten bij Tamminga, Puur Genieten.

Verhaal van Veenendaal
Aan de hand van de thema’s Historisch Veenendaal, Jong Veenendaal, Betrokken Veenendaal, Bouwend Veenendaal, Sportend Veenendaal, Ondernemend Veenendaal en Cultureel Veenendaal vertelt de film ‘het Verhaal van Veenendaal’. Daarnaast is ook een boekwerkje gemaakt waarin deze thema’s verder worden uitgediept. Op deze site en op de gemeentepagina staat wekelijks een hoofdstuk van het verhaal als toelichting op de thema’s van de Koninklijke route.

 

 

 

TWITTER

> Proclaimer